مطالب مرتبط:
کشف دروازه شهر گمشده هخامنشیان / دروازه ای با تصاویر حیوانات اسطوره ای / باستان شناسان تایید کردند: پارسه وجود داشته و حالا زیر خاک مدفون است (فیلم)
کشف دروازه شهر گمشده هخامنشیان
کشف لباس تشریفاتی که پادشاهان ایرانی می پوشیدند / تنپوش سلطنتی اسکندر مقدونی در مقبره باستانی پس از 2300 سال
کشف لباس تشریفاتی که پادشاهان ایرانی می پوشیدند-تنپوش سلطنتی اسکندر مقدونی در مقبره باستانی پس از 2300 سال
باستان شناسان با فناوری لیدار شهرهای گمشده جاده ابریشم را کشف کردند(+عکس)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آبان 1403 ساعت 15:252024-10-27اجتماعي

کشف 2 شهر باستانی گمشده


محققان بقایای شهرهای قرون وسطایی را که در بالای جاده باستانی ابریشم در کوهستان های ناهموار جنوب شرق ازبکستان واقع شده اند، کشف کردند.

- محققان بقایای شهرهای قرون وسطایی را که در بالای جاده باستانی ابریشم در کوهستان های ناهموار جنوب شرق ازبکستان واقع شده اند، کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از این شهرها یک کلان شهر وسیع و در ارتفاع بالا است که قرن ها در مکانی پنهان مانده بود؛ جایی که کمتر کسی انتظار داشت نشانه هایی از تمدن های باستانی پیدا کند.

این کشف، که به لطف تکنولوژی لیدار مبتنی بر پهپاد میسر شده است، فرضیات دیرینه ای را درباره زندگی شهری در کوه های دورافتاده آسیای مرکزی طی بیش از هزار سال پیش به چالش می کشد.

این تحقیقات پیشگامانه، به رهبری مایکل فرانچتی، کاوشگر نشنال جئوگرافیک و فرهاد مقصوداف، مدیر مرکز ملی باستان شناسی ازبکستان به کشف شهری به نام توگونبولاک انجامیده که بین قرن های 6 تا 11 میلادی رونق داشته است.

این کشف، که در ارتفاعاتی به بلندی 7,200 پا (مقایسه پذیر با ماچو پیچو در آند پرو) قرار دارد، نور جدیدی بر پیچیدگی، مقیاس و ارتفاع جوامع قرون وسطایی در امتداد جاده ابریشم، شبکه وسیع راه های تجاری باستانی که اروپا و شرق آسیا را به هم متصل می کرد، می افکند.


برچسب ها: باستان - باستانی - ازبکستان - تمدن های باستانی - نشنال جئوگرافیک - کوهستان - ابریشم
آخرین اخبار سرویس:

کشف 2 شهر باستانی گمشده

کشف 2 شهر باستانی گمشده