انجام 1 میلیون و 200 هزاراستعلام هوشمند از سوی قضات در سال 1402در سال 1402 قضات کل کشور استعلام های مورد نیاز یک میلیون و دویست هزار پرونده را از طریق سامانه هوشمند استعلامات مالی دریافت کردند که نتیجه این اقدام سرعت بخشیدن به رسیدگی ها بوده است. - در سال 1402 قضات کل کشور استعلام های مورد نیاز یک میلیون و دویست هزار پرونده را از طریق سامانه هوشمند استعلامات مالی دریافت کردند که نتیجه این اقدام سرعت بخشیدن به رسیدگی ها بوده است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از عوامل اصلی در رابطه با اطاله دادرسی، زمان طولانی و روند طاقت فرسای استعلام های مورد نیاز در یک پرونده است که گاهی ماه ها طول می کشیده و پرونده را معطل می کرده است. یکی از کارهای مهم تحولی سال های اخیر در قوه قضاییه اصلاح همین اشکال و تلاش برای برخط کردن و انجام استعلامات آنی و در لحظه بوده است؛ البته به زیرساخت های گسترده و همکاری نهادهای خارج از قوه قضاییه که قرار است از آنها استعلام گرفته شود هم نیاز دارد. با همه این اوصاف تا امروز 30 مورد از استعلام های پرکاربرد در پرونده های قضایی از طریق سامانه مدیریت پرونده قضایی به صورت فوری و برخط انجام می شود. به عنوان مثال استعلام حساب بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، استعلام بیمه ها، چک های برگشتی، مالکیت خط تلفن، کد پستی و آدرس، سهام عدالت، بدهی های گمرکی و مواردی از این دست به صورت کاملا برخط و الکترو برچسب ها: استعلام - استعلامات - سامانه هوشمند - پرونده - روند - قوه قضاییه - میلیون |
آخرین اخبار سرویس: |