مطالب مرتبط:
سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور
سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور
سکته مغزی، اولین علت ناتوانی جسمی در کشور/ آشنایی با علائم سکته مغزی و اهمیت درمان فوری
سکته مغزی، اولین علت ناتوانی جسمی در کشور
اولین کشور عربی که فناوری تولید موشک هایپرسونیک دارد | آمریکا و اسراییل نگران شدند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1403 ساعت 11:452024-10-28پزشكي

سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسن نوری ساری، به مناسبت روز جهانی سکته مغزی با بیان اینکه سکته مغزی دومین علت مرگ و اولین علت ناتوانی در کشور است، - معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور بر اهمیت تشخیص و درمان سریع سکته مغزی تاکید کرد و گفت: تشخیص به موقع علائم سکته مغزی و اقدام فوری می تواند جان بیماران را نجات دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسن نوری ساری، به مناسبت روز جهانی سکته مغزی با بیان اینکه سکته مغزی دومین علت مرگ و اولین علت ناتوانی در کشور است، افزود: بسیاری از موارد سکته مغزی با رعایت اصول بهداشتی قابل پیشگیری است.

وی به برخی از اصول بهداشتی اشاره کرد و افزود: با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و درمان به موقع بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون می توان تا حد زیادی از وقوع سکته مغزی جلوگیری کرد.

معاون سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اهمیت اقدام سریع در مواجهه با علائم سکته مغزی، خاطرنشان کرد: حدود 85 درصد از سکته های مغزی، ناشی از انسداد عروقی هستند که با درمان به موقع می توان لخته های خون را از بین برد و مسیر جریان خون را باز کرد.

نوری ساری به تشریح علائم سکته مغزی پرداخت و گفت: علائم سکته مغزی شامل اختلال تعادل، انحراف چشم، کج شدن صورت، ضعف یک طرفه بدن و اختلال تکلم است بنابراین افراد


برچسب ها: سکته مغزی - سکته - سازمان اورژانس کشور - سازمان اورژانس - اورژانس کشور - ناتوانی - کشور
آخرین اخبار سرویس:

سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور

سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور