مطالب مرتبط:
مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی که اقدام به افشای اطلاعات و انتشار عکس و فیلم بیماران می کردند
مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی به دلیل انتشار تصاویر بیماران
مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی که اقدام به افشای اطلاعات و انتشار عکس و فیلم بیماران می کردند
مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی به دلیل افشای اطلاعات بیماران
مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی که اقدام به افشای فیلم بیماران می کردند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آبان 1403 ساعت 10:402024-10-23سياسي

مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، قوه قضاییه اعلام کرد: اخیراً انتشار اسناد و اسرار مربوط به بیماران در صفحه برخی از پزشکان و کلینیک ها بسیار زیاد شده و حریم خصوصی بیماران را خدشه دار کرده است.

مطابق رویه های موجود در نظام سلامت کشور، هر گونه اشتراک گذاری محتوای تصاویر و فیلم مربوط به بیماران در صفحات مجازی پزشکان نقض حقوق بیماران محسوب می شود و مغایر حریم خصوصی افراد است.

همچنین بر اساس ماده 648 قانون مجازات اسلامی هرگونه افشای اطلاعات توسط اطبا، جراحان، ماماها، فروشندگان دارو و کلیه کسانی که به واسطه شغل و یا حرفه خود محرم اسرار می شود، جرم انگاری شده است و مشمول مجازات است.

در همین رابطه تاکنون 333 صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های بیماران می کردند، توسط اداره نظارت بر درمان مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت به حوزه قضایی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات و قطع ارتباط متخلفین با بیماران در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور انجام شده است.

در حال حاضر پرونده تخلفات 284 از این صفحات در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، پرونده 21 مورد در دادسرای امنیت اخلاقی، پرونده 25 مورد در هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی و پرونده 3 مورد در دادسرای عمومی و انق


برچسب ها: بیماران - معاونت درمان وزارت بهداشت - حریم خصوصی - قانون مجازات اسلامی - درمان - افشای اطلاعات - مجازات اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی

مسدودسازی 333 صفحه اینستاگرامی