مطالب مرتبط:
جوگیری رائفی پور: آمریکا تمام شد! | رائفی پور بعد از انتشار اولیه واحد پول بریکس در توییتی خنده دار نوشته که آمریکا تمام شد
اگر گفتگوهای بریکس عملی شود، توطئه آمریکا خنثی خواهد شد
عملکرد دلار آمریکا در سال 2024 چگونه بوده است؟ + اینفوگرافی
عملکرد دلار آمریکا در سال 2024 چگونه بوده است؟ + اینفوگرافی
ارز بریکس با تصویر پرچم کشورهای عضو رونمایی شد | اسکناس بریکس در دست پوتین + عکس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آبان 1403 ساعت 08:302024-10-25اقتصادي

«ارز بریکس» علیه دلار آمریکا


در مقطعی از زمان که تقریبا در تمام کشور های جهان، دلار درحال تبدیل شدن به بازیگر اصلی در مبادلات داخلی و خارجی است، - شانزدهمین اجلاس سران گروه اقتصادی بریکس درحالی برگزار شد که رییس جمهور روسیه، ارز بریکس را به عنوان جانشین دلار در آینده در دست گرفت.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: در مقطعی از زمان که تقریبا در تمام کشور های جهان، دلار درحال تبدیل شدن به بازیگر اصلی در مبادلات داخلی و خارجی است، دلارزدایی، راه معکوسی را طی می کند تا حتی المقدور، ارزش پول ملی حفظ شود.

دلارزدایی از این جهت واجب شد که نقش آن در ایران از زمان دولت نهم، پررنگ تر خود را نشان داد؛ به طوری که علاوه بر اینکه در مبادلات خارجی و بعضا داخلی از این ارز استفاده شد، تبدیل به ارزی شد که ذخیره ارزش پول را انجام می دهد؛ به این معنی که برخی از مردم تمایل به پس انداز ریالی را از دست دادند و بلافاصله ریال خود را به دلار یا طلا تبدیل کرده و نگهداری می کنند.

  دلارزدایی که هدف حذف حداکثری دلار از مبادلات را دنبال می کند، علاوه بر ایران برای چندین کشور دیگر نیز به چشم انداز بلند مدت تبدیل شده است که همین مسئله مشترک بین برخی کشورها، گروهی به نام بریکس را پایه گذاری کرد.


برچسب ها: دلار - مبادلات - دلارزدایی - بریکس - داخلی - خارجی - اقتصادی
آخرین اخبار سرویس:

«ارز بریکس» علیه دلار آمریکا

«ارز بریکس» علیه دلار آمریکا