مطالب مرتبط:
کارشناس شبکه های اجتماعی
تبلیغات درمان HPV در شبکه های اجتماعی، نادرست و پرخطر برای بیماران/ بیماران فقط به پزشکان متخصص مراجعه کنند
گول تبلیغات درمان زگیل های تناسلی در شبکه های اجتماعی را نخورید/ بیماران فقط به پزشکان متخصص مراجعه کنند
تبلیغات درمان HPV در شبکه های اجتماعی، نادرست و پرخطر برای بیماران/ بیماران فقط به پزشکان متخصص مراجعه کنند
تبلیغات نادرست و غلط درمان HPV در شبکه های اجتماعی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آذر 1403 ساعت 11:152024-12-20دانش

پوسیدگی مغز نتیجه پیمایش مداوم و بی هدف در شبکه های اجتماعی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چندی پیش انتشارات دانشگاه آکسفورد کلمه «پوسیدگی مغز» (ain rot) را به عنوان کلمه سال انتخاب کرده است.

- پوسیدگی مغز نتیجه پیمایش مداوم و بی هدف در شبکه های اجتماعی پیمایش مداوم و بی هدف در شبکه های اجتماعی می تواند باعث پوسیدگی مغز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چندی پیش انتشارات دانشگاه آکسفورد کلمه پوسیدگی مغز (ain rot) را به عنوان کلمه سال انتخاب کرده است.

این واژه به افول وضعیت ذهنی یا فکری فرد، به خصوص در نتیجه تماشای بیش از حد محتوا (اکنون به طور ویژه محتوای آنلاین) پیش پا افتاده یا بی چالش اطلاق می شود.

برخی کارشناسان معتقدند که پیمایش (schroll) مداوم و بی پایان در شبکه های اجتماعی و سایر محتوا های آنلاین دقیقا همین کار را انجام می دهد و مغز های ما را به اصطلاح دچار پوسیدگی می کند.

کایرا بوبینت، متخصص علوم اعصاب رفتاری و نویسنده کتاب مغز توقف ناپذیر ، نوشت: توجه به پدیده پوسیدگی مغز و پیامد های آن به طور فزاینده ای در حال گسترش است.

این عصب شناس رفتاری ساکن کالیفرنیا افزود: امروزه بسیاری از افراد با مشکل تمرکز کردن مواجه اند.

آنها دچار مه مغزی اند و نمی توانند کار های عمیق که نیازمند تمرکز است، انجام بدهند.


برچسب ها: شبکه های اجتماعی - دانشگاه آکسفورد - دانشگاه - اجتماعی - پیمایش - مداوم - شبکه
آخرین اخبار سرویس:

پوسیدگی مغز نتیجه پیمایش مداوم و بی هدف در شبکه های اجتماعی

پوسیدگی مغز نتیجه پیمایش مداوم و بی هدف در شبکه های اجتماعی