مطالب مرتبط:
دورهمی و قصه گویی با حضور احسان عبدی پور در اردبیل
تصاویر/ جلسه مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس و مقاومت مازندران با فرمانده قرارگاه صاحب الامر ساری
غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران-4
عرضه آثار آیت الله العظمی وحیدخراسانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
رنگ لباس و اثر آن بر خلق وخو و رفتار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404 ساعت 08:402025-05-13فرهنگي

تاثیر قصه گویی و فیلمنامه خوب در موفقیت اثر اروپایی/تجربه لذت بردن از آثار غیرهالیوودی


بدی و خوبی و پیروزی نهایی خون بر شمشیر ازجمله کلیدواژه های محتوایی فیلم «سرزمین موعود» هستند که در کنار تصویرکردن موضوعات انسانی و غیرانسانی و تمایزشان، - به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک، وقتی فیلمنامه خوب باشد، 50 درصد ماجرا حل است.

50 درصد باقی مربوط به اجراست که موفقیت آمیز باشد یا نه.

نقطه قوت فیلم دانمارکی سرزمین موعود (The Promised Land) که عنوان اصلی اش حرامزاده (Bastarden) است، همین فیلم نامه است.

البته فیلم نامه اش نکته تازه ای ندارد و شبیه فیلم نامه های موفقی است که روی پرده نقره ای سینما به تصویر کشیده شده اند.

بنابراین فیلم نامه شسته و رفته و خوب هنوز هم جواب می دهد و می تواند یک فیلم را موفق کند.

بزرگ ترین نقطه قوت فیلم سرزمین موعود، فیلم نامه اش و بزرگ ترین نقطه ضعفش، همین عنوان دومش است که مخاطب را یاد دروغ بزرگ صهیونیست ها یعنی سرزمین موعود در فلسطین می اندازد.

البته به پایان بندی این فیلم هم می توان ایراد گرفت اما شاید این پایان بندی به خاطر تفاوت بین تدوین جشنواره ای و تدوین اکران عمومی و یا اعمال سلیقه ای از بیرون برای داشتن پایان شاد باشد.

  یک خطی ماجرا این است که قدرت اراده باعث پایمردی و پیروزی می شود.

کاپیتانی از ارتش دانمارک که در آلمان بوده، در پی این است که زمین های بایری را که کشت پذیر نیستند، به عنوان زمین پادشا


برچسب ها: فیلم - نامه - سرزمین - بزرگ ترین - موفق - فیلمنامه - روی پرده نقره ای
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر قصه گویی و فیلمنامه خوب در موفقیت اثر اروپایی/تجربه لذت بردن از آثار غیرهالیوودی

تاثیر قصه گویی و فیلمنامه خوب در موفقیت اثر اروپایی/تجربه لذت بردن از آثار غیرهالیوودی