ویراژ روی اعصاب مردمهر روز صبح، بی آنکه هنوز پلک هایت به روشنایی عادت کرده باشند، پیامکی تبلیغاتی سوت بیدارباش می زند، از مرکز آموزشی فلان تا وام فوری بی ضمانت. - هر روز صبح، بی آنکه هنوز پلک هایت به روشنایی عادت کرده باشند، پیامکی تبلیغاتی سوت بیدارباش می زند، از مرکز آموزشی فلان تا وام فوری بی ضمانت. ظهر نرسیده، شماره ای ناشناس با صدایی یکنواخت و ضبط شده وعده هایی توخالی تحویلت می دهد؛ وعده هایی که نه باورپذیرند، نه منطقی؛ تبلیغاتی که نه مجوزی از شما دارند، نه اجازه ای. به گزارش ایسنا، روزنامه جوان با این مقدمه نوشت: ارسال پیامک ها و تماس های تبلیغاتی بدون رضایت مردم، سال هاست به عادتی ناپسند و آزاردهنده بدل شده، اما آنچه از همه تلخ تر است، سکوت در برابر این تعرض بی صداست. این رفتار فقط مزاحمت روزمره نیست، بلکه ورود بی اجازه به حریم خصوصی افراد است؛ حریمی که هم قانون بر آن تأکید دارد و هم کرامت انسانی آن را ایجاب می کند، با این حال اغلب مردم نمی دانند چگونه باید با این مزاحمت مقابله و به کدام ماده قانونی استناد کنند یا اساساً به کجا شکایت ببرند؛ سکوتی از سر ناآگاهی که راه را برای تداوم این بی قانونی باز گذاشته است. در حالی که قوانین روشنی در این باره وجود دارد و حقوق مصرف کننده و شهروند، به روشنی در آنها تعریف شده، فاصله میان مکتوب در قانو برچسب ها: تبلیغاتی - مرکز آموزشی - پیامک - روشنایی - عادت - آموزشی - کرامت انسانی |
آخرین اخبار سرویس: |