مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 09:162015-07-04بين الملل

در روند بهبود روابط دیپلماتیک بین دو کشور آمریکا و کوبا یگ گام جلوتر رفتند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه های محلی کوبا با وجود اینکه مقامات این کشور و ایالات متحده آمریکا در بهبود روابط دیپلماتیک خود یک گام جلوتر رفتند ولی همچنان در ابتدای مسیر پر پیچ و خم این راه قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای ، مقامات کوبا و آمریکا روز گذشته به همه جهانیان اعلام کردند که سفارت هایشان در هاوانا و واشنگتن در مدت زمان معقول و مشخصی باز خواهد شد و هر دوکشور روابط دیپلماتیک خود را رسما از سر خواهند گرفت؛ امری که نشان دهنده پیشرفت آن ها و برداشتن گام مثبتی دیگر در روند بهبود روابطشان به شمار می رود.

به گفته روزنامه وال استریت این مسئله بدون شک برای باراک اوباما رییس جمهور آمریکا یک پیروزی محسوب می شود؛ چرا که وی در انتخابات سال 2008 این وعده را به طرفداران خود داده بود.

در حقیقت نقطه عطف این روند در 17 دسامبر گذشته و زمانی بود که رؤسای جمهور هر دو کشور پس از برگزاری نشست های متعدد خبر دادند که قصد دارند روابط خود را آغاز کرده و بار دیگر در عرصه دیپلماتیک با یکدیگر وارد مذاکره شوند.

در حال حاضر با وجود برداشته شدن قدم های مثبت در این راه طی چند ماه اخیر ولی کوبا همچنان بر شروط اولیه خود برای بهبود روابط با واشنگتن مبنی بر لغو تحریم های اقتصادی که نزدیک به نیم قرن است میلیون ها دلار خسارت به این کشور آمریکای مرکزی وارد کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روند بهبود روابط دیپلماتیک بین دو کشور آمریکا و کوبا یگ گام جلوتر رفتند

در روند بهبود روابط دیپلماتیک بین دو کشور آمریکا و کوبا یگ گام جلوتر رفتند