مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 10:312015-07-04دانش

بایدها و نبایدهای پدرخواندگی و مادرخواندگی


در این شرایط اگر جدایی از فرد مراقبت کننده بسیار طولانی نشود، اضطراب کودک رفع می شود و والدین جدید می ­توانند با انجام مراقبت دلسوزانه منبع جدیدی برای دلبستگی کودک شوند.

- مدرس روانشناسی دانشگاه تهران شرایط، آسیب ها و شیوه های تعاملی بین پدرخوانده یا مادرخوانده با کودک پس از ازدواج مجدد والدین را تشریح کرد.

حمید بهرامی زاده در گفت وگو با ایسنا گفت: شرایط کودکان بعد از ازدواج مجدد والدینشان به چند عامل می ­تواند بستگی داشته باشد.

این دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی، این عوامل را شامل سن کودکان، تعداد آنها، شخصیت فرد جدیدی که قرار است مادرخوانده یا پدرخوانده آنها شود، کیفیت رابطه­ ی آنها با والد اصلی که در حال حاضر با او زندگی می کنند، کیفیت رابطه­ ی آنها با والدی که جدا از او زندگی می کند و اینکه شخص جدید قرار است مادر خوانده شود و بالعکس، عنوان کرد.

بهرامی زاده با بیان اینکه اولین عامل تأثیرگذار سن کودکان است، اضافه کرد: اگر کودک در سنی باشد که پدر و مادر اصلی خود را به طور واضح می ­شناسد، انطباق وی با محیط جدید و مادرخوانده و پدرخوانده جدید دشوار می شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در برخی منابع، این سن را پنج سالگی عنوان کرده ­اند که به نظر می رسد باید آن را حداقل تا دو یا سه سالگی کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای پدرخواندگی و مادرخواندگی

بایدها و نبایدهای پدرخواندگی و مادرخواندگی