مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 تیر 1394 ساعت 15:362015-07-13پزشكي

ماه رمضان، ماهی را با سبزی بخورید


روش طبخ ماهی ایرانی ها به هیچ وجه درست نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین اکبری بیان کرد: غذاهای دریایی حاوی مقداری ید هستند و ماهیت این عنصر شور است که باعث ایجاد تشنگی پس از مصرف می شود.

وی اضافه کرد: روش طبخ ماهی ما ایرانی ها به هیچ وجه درست نیست.

معمولا ماهی را با حجم بالایی از نمک و سایر ادویه ها، طعم دار کرده و سپس در روغن فراوان سرخ می کنیم که خود فرآیند سرخ کردن، می تواند باعث افزایش حس تشنگی پس از مصرف ماهی شود.

اکبری ادامه داد: اگر پروتیین مرغوبی مانند گوشت ماهی را با روش بخارپز، تنوری یا فرپز، طبخ و به جای نمک فراوان با مقداری آبلیموی تازه گوشت را طعم دار کنید و در کنارش هم کمی از سبزی های مختلف مانند هویج، قارچ یا کلم بروکلی بپزید و بخورید، به طور حتم تشنگی ناشی از آن کاهش خواهد یافت.

این کارشناس اظهار کرد: به افرادی که عادت خوب ماهی خوردن دارند، توصیه می ‎شود ماهی را از رژیم غذایی ماه رمضان حذف نکنند؛ بلکه حجم مصرف و نوع استفاده از آن را تعدیل و اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروتیین ها می توانند با افزایش حجم ادرار و حس تشنگی، مشکلاتی را در طول روز برای افراد روزه دار بوجود آورند.

از این رو، بهتر است گوشت، مرغ و ماهی با حجم بالایی از سبزی ها و صیفی های آبدار در وعده سحری مصرف شود تا مشکل تشنگی روزانه پیش نیاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه رمضان، ماهی را با سبزی بخورید

ماه رمضان، ماهی را با سبزی بخورید