مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 تیر 1394 ساعت 14:402015-07-17بين الملل

بازداشت 132 چینی به جرم پیوستن به داعش


مقامات امنیتی چین از دستگیری گروهی از افراد خبر دادند که قصد داشتند با خروج غیرقانونی از مرزهای این کشور، به گروه تروریستی داعش ملحق شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، پلیس استان یون نان واقع در جنوب چین روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد که به تازگی یک گروه 132 نفره را که قصد عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور را داشتند، دستگیر کرده اند.

در این گزارش آمده است، این افراد پس از دستگیری اعتراف کردند که قصد داشتند با خروج از کشور و رفتن به سوریه و عراق، به عضویت گروه تروریستی داعش در آیند.

منابع پلیس استان یون نان چین همچنین اعلام کرد: با احتساب دستگیری این افراد، از سال 2014 تاکنون، 553 نفر افراطی متقاضی پیوستن به تروریست های داعش و حضور در سوریه و عراق توسط نیروهای امنیتی چینی بازداشت شده اند.

به نظر می رسد با توجه به حساسیت و کنترل شدید مرزهای شمال غرب این کشور در استان سین کیانگ از سوی نیروهای امنیتی چین، گروه های افراطی این کشور مرزهای جنوبی بویژه یون نان را جایگزین آن کرده باشند.

دونگ جیا لو معاون امنیت عمومی استان یون نان در این باره به روزنامه چاینا دیلی گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که این افراد با گروه هایی در خارج از مرزها در ارتباط بوده و از آنان مشاوره دریافت می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت 132 چینی به جرم پیوستن به داعش

بازداشت 132 چینی به جرم پیوستن به داعش