مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 تیر 1394 ساعت 16:552015-07-18حوادث

فعالان در نیویورک علیه خشونت و نژادپرستی پلیس تظاهرات کردند


در سالگرد قتل یک سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست پلیس نیویورک، فعالان در این شهر علیه خشونت و نژادپرستی پلیس تظاهرات کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی ، هفدهم ژوییه دوهزار و چهارده، ماموران سفیدپوست پلیس نیویورک اریک گارنر را برای فروش غیرمجاز سیگار زمین زدند و یکی از ماموران با حلقه کردن دستش دور گردن گارنر او را خفه کرد.

این در حالی بود که تصویری که یکی از شاهدان با دوربین موبایلش ضبط کرده بود نشان می داد گارنر چندین بار داد زد که نمی تواند نفس بکشد.

در سالگرد قتل اریک گارنر، شماری از فعالان با تجمع در محله منهتن نیویورک علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تظاهرات کردند.

با وجود اینکه پلیس نیویورک حاضر شده است پنج میلیون و نهصد هزار دلار غرامت به خانواده گارنر پرداخت کند ، اما فعالان معتقدند این کار پلیس مشکل را حل نمی کند و پلیس باید رفتار خود را تغییر دهد.

دیوون بلنکس از انجمن فعالان برای تغییر در نیویورک گفت تا زمانی که عاملان قتل گارنر و دیگر افراد سیاهپوستی که به دست پلیس در شهرهای مختلف آمریکا کشته شده اند ، محاکمه و مجازات نشوند پرداخت غرامت فایده ای ندارد.

با وجود اینکه تظاهرات فعالان صلح آمیز بود پلیس عده ای را بازداشت کرد و از آن ها خواست متفرق شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالان در نیویورک علیه خشونت و نژادپرستی پلیس تظاهرات کردند

فعالان در نیویورک علیه خشونت و نژادپرستی پلیس تظاهرات کردند