مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 تیر 1394 ساعت 14:402015-07-19پزشكي

جزییات سیاست های جمعیتی وزارت بهداشت


این برنامه ها به تمام دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و زمان بندی اجرایی آن نیز تا پایان سال 96 تعیین شده است.

- مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت مهم ترین محورهای برنامه سیاست های جمعیتی کارگروه جمعیت وزارت بهداشت در سال جاری را تشریح کرد و گفت: این برنامه ها به تمام دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و زمان بندی اجرایی آن نیز تا پایان سال 96 تعیین شده است.

دکترمحمد اسماعیل مطلق درگفت وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه های کارگروه جمعیت وزارت بهداشت در حوزه ژنتیک، گفت: پیشگیری از بروز بیماری و مراقبت زوجین در معرض خطر برای 11 گروه بیماری ژنتیک در اولویت، استقرار پیشگیری و تشخیص ژنتیک 10 گروه بیماری ژنتیک در اولویت وغربالگری عامل خطر فامیلی و عامل خطر ژنتیک در زمان ازدواج از سیاست های این کارگروه درسال 94 است.

همچنین توسعه و ارتقای خدمات مشاوره ژنتیک و آموزش آن از دیگر برنامه های در حال اجرای این حوزه است.

وی ضمن تشریح این سیاست ها در حوزه سالمندان، افزود: این برنامه با همکاری سازمان بهزیستی اجرا می شود و شامل ارتقاء و استمرار برنامه خود مراقبتی (ترویج شیوه زندگی سالم)، ارتقای سلامت و تکریم سالمندان درخانواده، ثبت علل مرگ و تعیین راهکارهای آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سیاست های جمعیتی وزارت بهداشت

جزییات سیاست های جمعیتی وزارت بهداشت