مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 تیر 1394 ساعت 23:002015-07-19سياسي

دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی وضعیت شیعیان و عملیات روانی علیه شیعه در مصر


سیاست رسمی علما و مراجع بزرگ تشیع و نیز سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران، در خصوص کشور مصر (و به طور کلی جهان اسلام)، هیچگاه شیعه کردن مردم مصر آنگونه که مورد ادعای شیوخ سلفی سعودی و نیز شیوخ اخوانی همچون یوسف قرضاوی است، - ضرورت طرد نسبت های بی مأخذ برای داشتن ارتباطی سالم با دیگر جوامع، ابتدا باید در کنار ارزیابی صحیحی که از امکانات خویش می شود، واقعیات و شرایط خاص آن جوامع را شناخت و به شیوه ای علمی، از باورهای نادرستِ رایجی که در طی گذر سالیانِ دراز، در اذهان عموم و حتی برخی از اندیشمندان رسوخ یافته است، فاصله گرفت.

مصریان چنانکه اشاره خواهد شد، سخت محب اهل بیت (ع) هستند؛ اما در طی قرن ها و به ویژه در دهه های اخیر سخت زیر تبلیغات سوء نادرست از شیعه و ایران قرار داشته اند و نتیجه این تبلیغات شکل گیری تصوراتی واهی از شیعه شده است.

و هرچند انقلاب اسلامی ایران تا حدود زیادی در تصحیح این نگاه مؤثر بود؛ با این حال جنگ روانی سعودی ها علیه وحدت اسلامی در مصر با سرمایه گذاری بی سابقه ای تشدید شده است.

برای مثال، قاسم غنی (از کارگزاران رژیم منحوس پهلوی که در دوران شکل گیری دارالتقریب قاهره در سفارت ایران در مصر فعالیت می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی وضعیت شیعیان و عملیات روانی علیه شیعه در مصر

دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی وضعیت شیعیان و عملیات روانی علیه شیعه در مصر