مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 تیر 1394 ساعت 04:252015-07-21سياسي

بایسته‏ های تغییر سیاست جمعیتی با تأکید بر نقش رسانه ملی - بخش دوم و پایانی اصلاح نگرش زنان و دختران درباره بدن و زیبایی خود


نظام جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از بیست سال از اجرای سیاست تحدید و کنترل جمعیت، با توجه به ملاحظات گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی، - ح.

اصلاح نگرش زنان و دختران درباره بدن و زیبایی خود در چند دهه اخیر با گسترش فعالیت جریان های فمینیستی در مغرب زمین و به موازات آن، تولید انبوه فیلم ها و سریال ها، انتشار گسترده مجلات مد و زیبایی، و گسترش تبلیغات بازرگانی رسانه ها، الگوی تازه ای از زیبایی و جذابیت، ابتدا در کشورهای غربی و به تدریج در سراسر جهان مطرح شده است که نماد بارز آن عروسک باربی است.

هوارد لاوین (Howard Lavine)، استاد دانشگاه ایالتی نیویورک، و استفان اچ.

واگنر (Stephen H.

Wagner)، استاد دانشگاه ایلینویس آمریکا، در پژوهشی که در زمینه تأثیر تبلیغات تلویزیونی بر گرایش ها و رفتارهای زنان غربی انجام داده اند، در این زمینه می نویسند: ویژگی های قراردادی زیبایی زنان در فرهنگ غربی، در طول تاریخ با تغییرات زیادی مواجه بوده است؛ مثلاً اگرچه جذابیت های زنانه در دوره ای با داشتن اندام هایی چاق سنجیده می شد، اما ایده آل های کنونی فرهنگ ما، هم اینک زنانی با اندامی باریک و ترکه ای را می پسندد.

محققان برای این فرضیه خود، به تصاویر نشریات عامه پسند آمریکایی دو قرن اخیر، مسابقات سالانه انتخاب ملکه زیبایی و مدل های ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایسته‏ های تغییر سیاست جمعیتی با تأکید بر نقش رسانه ملی - بخش دوم و پایانی اصلاح نگرش زنان و دختران درباره بدن و زیبایی خود

بایسته‏ های تغییر سیاست جمعیتی با تأکید بر نقش رسانه ملی - بخش دوم و پایانی اصلاح نگرش زنان و دختران درباره بدن و زیبایی خود