مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 تیر 1394 ساعت 09:452015-07-21سياسي

اجرای طرح نظام ارجاع بیمار، راه حل ریشه کنی زیرمیزی


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به نظر می رسد تهدید و اعمال فشار نمی تواند ریشه زیرمیزی را خشک کند بلکه باید به قانون بازگشت و سیستم سطح بندی ارجاع را اجرایی کرد تا این پدیده شوم از بین برود.

مسعود پزشکیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه بی توجهی به سطح بندی ارجاع و پزشک خانواده موجب شده است که حوزه سلامت، درمان محور پیش رود و شرایط مالی برای کسانی که می خواهند خارج از مسیر قانونی فعالیت کنند بسیار هموار و بی دغدغه باشد.

وی گفت: وقتی پزشک با بیمار ارتباط مستقیم مالی دارد و بیمه ها نیز تعهدات خود را به موقع انجام نمی دهند زمینه بی قانونی رقم می خورد و هر کس هرچه قدر دلش می خواهد به عنوان دستمزد از بیمار پول دریافت می کند.

پزشکیان با بیان اینکه اگر قانون براساس مدیریت خدمات کشوری در خصوص پزشکان هم اجرایی می شد شرایط بهتر بود افزود: براساس قانون خدمات کشوری تفاوت کف و سقف درآمدها در هر دستگاه، وزارتخانه و سازمانی نباید بیش از هفت برابر باشد اما در حال حاضر پزشکانی هستند که درآمدهای میلیاردی دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نباید با ابزارهای قهرآمیز همچون تهدید و بازرسی، پزشکان متخلف را مجاب به رعایت قانون کرد بلکه باید قانون به درستی اجرا شود و با اجرای سطح بندی نظام ارجاع از ور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح نظام ارجاع بیمار، راه حل ریشه کنی زیرمیزی

اجرای طرح نظام ارجاع بیمار، راه حل ریشه کنی زیرمیزی