مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مرداد 1394 ساعت 09:412015-07-27فرهنگي

رنج بی مهری در مهد موسیقی مقامی کشور


شهرستان مرزی تایباد، مهد موسیقی مقامی ایران است و نام های بزرگانی در آسمان هنر این شهر می درخشد که البته نیازمند توجه بیشتری هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، شهرستان مرزی تایباد مهد موسیقی مقامی ایران است و نام های بزرگانی در آسمان هنر این شهر می درخشد.

استادانی همچون نظر محمد سلیمانی ، سمندری ، گزیکی ، جمشیدی و ده ها استاد بنام دیگر.

طنین دوتار نوازی آنها، همیشه جلا بخش دل های عاشقان فرهنگ و هنر ایران و جهان بوده و آنها را وا داشته است تا به خود ببالند و مغرور باشند از این که چنین هنری دارند و چنین هنرمندانی.

غروب ستاره ها در مهد موسیقی مقامی کشور اما با غروب برخی از این ستاره ها و البته بی توجهی برخی مسئولان، رنج بی مهری بر پیکره مهد موسیقی مقامی کشور یعنی تایباد نشسته است و امیدها را برای این که راه آن پیشکسوتان ادامه یابد و موسیقی مقامی خراسان جهانیان را به وجد آورد تا حدودی کمرنگ کرده است.

بعد از غروب برخی پیشکسوتان موسیقی مقامی، چندی پیش هم ابراهیم شریف زاده یکی از پیشکسوتان موسیقی مقامی و خالق اثر به یاد ماندنی سرو خرامان به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری و مشخص شد دشواری طی مسافت 1200 کیلومتری تهران-تایباد با اتوبوس بعد از حضور در جشنواره موسیقی آینه دار و کهولت سن، سبب شده که این هنرمند تاب تحمل سختی مسیر را نداشته باشد و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج بی مهری در مهد موسیقی مقامی کشور

رنج بی مهری در مهد موسیقی مقامی کشور