مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مرداد 1394 ساعت 12:452015-07-27پزشكي

کاهش 7 درصدی سزارین در کشور


مدیر برنامه ترویج زایمان طبیعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت میانگین سزارین در سال های اخیر حدود هفت درصد در کشور کاهش یافته است.

فرح بابایی در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برنامه ترویج زایمان برتر و برترین های سلامت مادر و نوزاد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: میانگین سزارین در سال 92، 56 و 14 صدم درصد بود که در پایان سال 93 به 50 و 41 صدم درصد و در پایان تیر امسال به 49 و یک دهم درصد رسیده است.

وی گفت: هدفگذاری ما برای سال 94 میانگین سزارین 46 درصدی است.

مدیر برنامه ترویج زایمان طبیعی وزارت بهداشت در خصوص میزان تحقق اهداف برنامه ترویج زایمان طبیعی افزود: سال 93 که برنامه را آغاز کردیم هدف کلی مان ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و همچنین هدف اختصاصی مان کاهش سزارین بود.

بابایی گفت: خوشبختانه هدفی که برای میزان کاهش سزارین در نظر گرفته بودیم در سال 92 کاملاً محقق شده و عددهایی نیز که برای شاخص های سلامت مادر و نوزاد بوده بهبود داشته است.

وی افزود: برای سال 93 محورهایی چون توانمندسازی مادران، توانمندسازی خدمت و رایگان شدن زایمان طبیعی و روش های کاهش درد غیردارویی پیگیری شد که به همان قوت در سال 94 ادامه می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 7 درصدی سزارین در کشور

کاهش 7 درصدی سزارین در کشور