مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 17:202015-08-01بين الملل

گزارشی از تحولات سوریه و طرح دی مستورا


فرماندهی ارتش سوریه شهر حسکه واقع در شمال شرق این کشور را کاملا امن اعلام کرد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا سیما از دمشق، بازگشت امنیت به حسکه پس از شکست کامل تکفیری های داعش و فرار آنها از برخی محله های جنوبی شهر صورت می گیرد که یک ماه پیش به اشغال این گروه تکفیری درآمده بود .

در جبهه سهل الغاب واقع در شمال غرب این کشور، نیروهای ارتش سوریه مناطق زیاره، تل واسط و نیروگاه برق زیزون را از گروه تکفیری جبهه النصره شاخه سازمان القاعده درسوریه بازپس گرفتند .

همچنین عملیات نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان در شهر مهم زبدانی در 45 کیلومتری غرب دمشق هم درساعت های اخیر با پیشروی این نیروها به عمق شهر وارد مرحله تازه ای شد .

ثائر ابراهیم کارشناس مسائل سیاسی ، درباره آخرین وضعیت زبدانی می گوید: به مرحله آزادی کامل زبدانی نزدیک شده ایم، رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته با هدف کمک به تروریست ها به مراکز رزمندگان فلسطینی و نیروهای مقاومت مردمی سوریه مستقر در مرز لبنان با سوریه و منطقه قنیطره نزدیک بلندی های اشغالی جولان را مورد حمله هوایی قرارداد و البته این اقدام انفعالی هم هیچ تاثیری بر معادلات میدانی نداشت .

همگام با این تحولات میدانی پیشنهاد مبهم استفان دی میستورا ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل درسوریه ، برای راه حل سیاسی در سوریه پرسش هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از تحولات سوریه و طرح دی مستورا

گزارشی از تحولات سوریه و طرح دی مستورا