مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 21:302015-08-02ورزشي

استاندار کردستان: خشونت در جهان ناشی از نبود فرهنگ پهلوانی است


فقدان فرهنگ پهلوانی، موجب خشونت و جنایت ها توسط انسان ها، علیه یکدیگر در دنیای امروز است.

- " از سنندج، عبدالمحمد زاهدی امشب در مراسم تجلیل از مربیان و داوران زن و مرد ورزش کردستان در زورخانه پهلوان نادر این شهر اظهار کرد: باید در همه ایام فرهنگ پهلوانی، مدنظر قرار بگیرد.

وی فرهنگ پهلوانی را گمشده انسان معاصر دانست و گفت: این فرهنگ در کشور ایران، ریشه قدیمی و باستانی دارد و باید بتواند بی فرهنگی و ناجوانمردی هایی که دنیا را فراگرفته است در مسیر پهلوانی قرار بدهد.

استاندار کردستان، نوع دوستی را از ویژگی های فرهنگ پهلوانی دانست و افزود: نوع دوستی به این معنا است که انسان به دلیل اعتقاد به خداوند و نوع آفرینش او، تمامی انسان های روی زمین را فارغ از نژاد و رنگ و دین و سرزمین، دوست بدارد و به کرامت آنها احترام بگذارد.

زاهدی، زورخانه و اماکن ورزش باستانی را سرچشمه فرهنگ پهلوانی در جامعه ایران از گذشته های دور عنوان کرد و گفت: حل مشکلات مردم نیز عمدتا از طریق جوانمردانی صورت می گرفت که خود از کودکی در زورخانه ها تربیت یافته بودند.

وی با اشاره به اینکه این پهلوانان، سمبل جوانمردی و فتوت و محبت در میان مردم به شمار می رفتند، تصریح کرد: فقدان فرهنگ پهلوانی، موجب خشونت و جنایت ها توسط انسان ها علیه یکدیگر در دنیای امروز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار کردستان: خشونت در جهان ناشی از نبود فرهنگ پهلوانی است

استاندار کردستان: خشونت در جهان ناشی از نبود فرهنگ پهلوانی است