مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مرداد 1394 ساعت 11:162015-08-11بين الملل

افغانستان و مسائل امنیتی منطقه؛ محور مذاکرات ظریف و مقامات هندی در دهلی نو


رسانه های هندی گزارش دادند که افغانستان و مسائل امنیتی منطقه محور گفت وگوهای وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات دهلی نو، در جریان سفر 3 روزه «محمد جواد ظریف» به هند خواهد بود.

- "، تهران و دهلی نو در جریان سفر هفته آینده محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، تلاش خواهند کرد تا همکاری های سال 1990 میلادی خود در مورد افغانستان را از سر گیرند.

سفر 3 روزه جواد ظریف به هند در حالی از 23 مرداد قرار است آغاز شود که پس از توافق هسته ای ایران، مقامات عالی رتبه دهلی نو با هدف از سرگیری همکاری های تجاری، اقتصادی و ترانزیتی با کشورهای غرب آسیا به تهران سفر کرده بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه هندی دِ تلگراف ایندیا ، اوضاع امنیتی منطقه و ظهور داعش محور اصلی گفت وگوهای وزیر امور خارجع کشورمان و مقامات هند است.

یکی از استادان دانشگاه جواهر لعل نهرو در هند معتقد است که ایجاد روابط اقتصادی، امنیتی و دوجانبه با ایران برای کشورش مهم می باشد و سفر وزیر امور خارجه ایران به دهلی نو فرصت خوبی برای تحکیم روابط دوجانبه تهران و دهلی نو محسوب می شود.

نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل، کشتیرانی و بزرگراه های هند، در سفر ماه آوریل خود به کشورمان تفاهمنامه توسعه بندر چابهار را به امضا رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان و مسائل امنیتی منطقه؛ محور مذاکرات ظریف و مقامات هندی در دهلی نو

افغانستان و مسائل امنیتی منطقه؛ محور مذاکرات ظریف و مقامات هندی در دهلی نو