مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مرداد 1394 ساعت 13:152015-08-11بين الملل

عزل ائمه مساجد در تونس ادامه دارد


دولت تونس با عزل ائمه مساجد به بهانه اشراف بر سیاست مدیریت مسئله مذهبی در کشور، همچنان به اجرای برنامه های خود، ادامه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزای فارس، دولت تونس در پی حوادث تروریستی که در ماه های اخیر در این کشور اتفاق افتاد به بهانه مبارزه با تروریسم اقدام به اخذ تدابیر شدید امنیتی کرد.

به دنبال اخذ این تدابیر، دولت تصمیم گرفت 80 مسجد را تعطیل و بسیاری از انجمن های قرآنی و دینی را توقیف و همچنین بسیاری از ائمه مساجد را از منصب خود عزل کند.

بر اساس گزارش روزنامه الاخبار ، بعد از حمله تروریستی به یکی از هتل های شهر سوسه تونس، دولت تدابیر جدی و حساسی را برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کرد.

بستن 80 مسجد به اتهام اینکه از کنترل دولت خارج شده بود، عزل ائمه ای جماعاتی که سخنرانی های تندی داشتند، بستن مدارس قرآنی و دینی که دریافت وجوه آنها به خصوص از کشورهای حاشیه خلیج فارس مشکوک بود، از مهمترین این اقدامات دولت تونس است.

این ائمه مساجد به خصوص بعد از سقوط نظام زین العابدین بن علی (دیکتاتور سابق تونس)، نقش و تاثیر زیادی در کشور به خصوص در ارتباط با جنبش نهضت داشتند و علی رغم تمام شبهاتی که درباره آنها در این کشور وجود دارد نفوذشان حفظ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزل ائمه مساجد در تونس ادامه دارد

عزل ائمه مساجد در تونس ادامه دارد