مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 ساعت 13:402015-08-13بين الملل

آیا هوشمندها خطرناکند؟


ترس از رشد فزاینده هوش مصنوعی یا به بیان ساده تر، قیام ماشین ها، یکی از آن ترس های قدیمی است؛ ترسی که حتی پیش از پیدایش کامپیوترهای امروزی هم وجود داشت؛ ترس از ماشین هایی که می توانند فکر کنند، تصمیم بگیرند و شاید روزی بر ما غلبه کنند و به حکومت سنتی بشر بر زمین پایان دهند.

در گزارشی که در شماره روز پنجشنبه بیست و دوم مرداد 1394 خورشیدی در ستون روزنه به قلم محمدحسین جهان پناه انتشار یافته، آمده است: در این میان، رشد سریع تکنولوژی های کامپیوتری ظرف 10 سال گذشته، موج جدیدی از نگرانی ها را به دنبال داشته که نامه اخیر دانشمندان به سازمان ملل فقط یکی از نمونه های آن است؛ نامه ای که موسسه زندگی آتی با امضای بیش از هزار دانشمند و محقق برجسته ازجمله استفن هاوکینگ ، پیرامون نگرانی از توسعه تسلیحات هوشمند حکایت داشت.

اما آیا واقعا تهدید ماشین های هوشمند جدی است؟ آیا هوش مصنوعی می تواند روزی بر هوش انسانی غلبه کند؟ فعلانه، در آینده شاید.

واقعیت این است که نگرانی پیرامون خطر رشد هوش مصنوعی از حوالی دهه 50 میلادی وجود داشت؛ یعنی همان زمانی که آلن تورینگ ، (پدر تئوری کامپیوتر) و همکارانش، بنیان چیزی را می گذاشتند که دنیای کامپیوتر امروزی را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا هوشمندها خطرناکند؟

آیا هوشمندها خطرناکند؟