مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مرداد 1394 ساعت 14:152015-08-16فرهنگي

حفاظت و مرمت نقاشی «اندی وارهول» در کاخ نیاوران


تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1394/05/25 عملیات حفاظت و مرمت تابلو نقاشی اثر اندی وارهول متعلق به مخزن کاخ اختصاصی نیاوران توسط واحد حفاظت و مرمت مجموعه فر هنگی تاریخی نیاوران انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، تابلو نقاشی اثر اندی وارهول که بر روی تکیه گاه کاغذ و باتکنیک آبرنگ اجراشده از آثار انتقالی انبار مرکزی به مخزن کاخ نیاوران می باشد که به دلیل شرایط نامناسب نگهداری درگذشته دچار برخی آسیب ها از جمله آلودگی های مختلف ذرات، چربی، چرکی و دوده، آلودگی بیولوژیکی (قارچی)، اسیدیته بالا در لبه ها و پارگی و غیره شده است.

عملیات مطالعه و حفاظت و مرمت بر روی این اثر شامل بررسی اسیدیته، بررسی آلودگی بیولوژیکی، پاکسازی خشک، پاکسازی موضعی تر، تغییر PH، استحکام بخشی رنگی و تکیه گاه، وصالی، ساپورت دهی و انجام حفاظت پیشگیرانه نمایش و نگهداری بوده است.

اندی وارهول نقاش، چاپگر و فیلم ساز آمریکایی (1987-1928) از سردمداران جنبش چاپ ارت در آمریکا به شمار می آید.

از آغاز دهه 1960 آثاری با تکرار یک تصویر مشخص پدید آورد، در ابتدا برای این منظور مهرهای پلاستیکی و چوبی به کار برد ولی سپس از روش چاپ اسکرین روی بوم استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت و مرمت نقاشی «اندی وارهول» در کاخ نیاوران

حفاظت و مرمت نقاشی «اندی وارهول» در کاخ نیاوران