مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 شهریور 1394 ساعت 10:252015-08-23اقتصادي

میزان مالیات بر خانه های خالی تعیین شد


طبق اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم دو راه برای میزان مالیات بر اجاره مسکن تعیین شده و مالیات پلکانی نیز از خانه های خالی دریافت خواهد شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازنسیم ، طبق اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم دو راه برای میزان مالیات بر اجاره مسکن تعیین شده و مالیات پلکانی نیز از خانه های خالی دریافت خواهد شد.

براساس قانون، درآمد اجاره بر اساس قرارداد اعم از رسمی یا عادی مبنای تشخیص مالیات قرار می گیرد و در مواردی که قرارداد وجود نداشته باشد یا از ارائه آن خودداری گردد و یا مبلغ مندرج در آن کمتر از هشتاد درصد ارقام مندرج در جدول املاک مشابه تعیین و اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور باشد و نیز در مورد ماده (54 مکرر) این قانون ، میزان اجاره بها بر اساس جدول اجاره املاک مشابه تعیین خواهد شد.

تبصره 1- در صورتی که مستأجر جزء مشمولان تبصره (9) ماده (53) این قانون باشد، اجاره پرداختی مستأجر ملاک تعیین درآمد مشمول مالیات اجاره خواهد بود.

تبصره 2- چنانچه بر اساس اسناد و مدارک مثبته معلوم شود اجاره ملک بیش از مبلغی است که مأخذ تشخیص درآمد مشمول مالیات آن قرار گرفته است، مالیات مابه التفاوت طبق مقررات این قانون قابل مطالبه و در صورت اعتراض مؤدی، پرونده قابل رسیدگی در مراجع حل اختلاف موضوع این قانون خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مالیات بر خانه های خالی تعیین شد

میزان مالیات بر خانه های خالی تعیین شد