مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 شهریور 1394 ساعت 14:102015-08-26اجتماعي

نقش کلیدی مدیران مدارس در سواد آموزی اولیا بی سواد


معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: مدیران مدارس در فرآیند سواد آموزی اولیا بی سواد دانش اموزان نقش کلیدی دارند.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما علی باقرزاده امروز در جلسه مدیران مدارس نواحی دوگانه ارومیه با اشاره به وجود 81 هزار نفر اولیا بی سواد در آذربایجان غربی افزود: از این تعداد از ابتدای سال گذشته تاکنون نزدیک به 18 هزار نفر باسواد شده اند که پوشش افراد باقیمانده نیارمند اهتمام ویژه مدیران مدارس از طریق هماهنگی و هدایت فرآیند سواد آموزی اولیا بیسواد است.

وی تصریح کرد: با اجرای بیش از 80 تحقیق در کشور به این نتیجه رسیدیم که بین میزان سطح سواد والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجود دارد.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود:به گفته دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزشی راهبرد آموزش و پرورش است که این مهم از طریق ارتقاء سطح سواد والدین دانش آموزان میسر می شود.

وی افزود: بطور متوسط بیش از 80 درصد اولیای دانش اموزان مدارس استعدادهای درخشان دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم می باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنها کشوری هستیم که علاوه بر آموزش رایگان به سوادآموزی پاداش می دهیم اضافه کرد: بدست آوردن آمار دقیق به همراه مشخصات بی سوادان در دستور کار قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کلیدی مدیران مدارس در سواد آموزی اولیا بی سواد

نقش کلیدی مدیران مدارس در سواد آموزی اولیا بی سواد