مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 شهریور 1394 ساعت 09:252015-08-31اقتصادي

گزارش مکتوب ... ضرورت ایجاد نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در استان فارس


گزارش مکتوب .

فعالیت در رشته های مختلف صنایع دستی به سبب برخورداری از ویژگی های آسان تولید و بهره مندی از ابزارها و وسایل ساده ، سبب استقبال خوب علاقه مندان به ساخت این صنایع شده است .

استان فارس با داشتن 400 هزار صنعتگر در زمینه تولید 120 رشته صنایع دستی ، جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داده و یک ششم کل تولیدات صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود .

محمدی ، کارشناس صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس می گوید: از آن جا که این صنعت در استان فارس با صنعت توریسم پیوند خورده از اهمیت فراوانی برخوردار است .

به گفته امیری ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس ، قالی و گلیم قشقایی و برندهای همچون ذوالانواری و حق نگهدار ، همچنین مصنوعات چوبی از جمله خاتم کاری شیراز، منبت آباده و گره چینی، مشبک، منبت و معرق استان برندهایی شناخته شده در سراسر دنیا هستند.

با توجه به شهرت و اهمیت صنایع دستی فارس ، ضرورت حمایت بیشتر از صنایع دستی و ایجاد نمایشگاه های متعدد دائمی به سبب برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد جهانی این صنایع و با هدف کم کردن فاصله میان خواسته مصرف کنندگان و تولیدات صنایع دستی ، شناخت نیاز واقعی بازار و عرضه مستقیم صنایع دستی بسیار احساس می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب ... ضرورت ایجاد نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در استان فارس

گزارش مکتوب ... ضرورت ایجاد نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در استان فارس