مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 شهریور 1394 ساعت 07:512015-09-01اقتصادي

افزایش بی سروصدای حق بیمه / جزییات نامه7گروه کارفرمایی به جهانگیری


کارفرمایان درنامه های جداگانه ای به جهانگیری و ربیعی با تاکید بر شرایط نامناسب مالی خود، خواستار توقف دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران شدند؛ - موضوعی که در سال جاری 39900تومان به حق بیمه ها افزوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو "حق بن امسال کارگران و مشمولان قانون کار ماهیانه 110 هزارتومان است و به عنوان مزایای جانبی شغل محسوب می شود.

یکسال پیش شورای عالی کار تصویب کرد تامین اجتماعی نمی تواند بابت بن نقدی کارگران، حق بیمه دریافت کند و این مصوبه تا پایان سال گذشته عملیاتی شد.

اما در سال جاری، تامین اجتماعی ابلاغیه ای را به زیرمجموعه های خود در استان ها داد که طی آن مطرح شده بود کارفرمایان باید بابت حق بن 110 هزارتومانی مشمولان قانون کار، حق بیمه اجباری بپردازند و از این طریق مصوبه یکسال پیش شورای عالی کار یکطرفه ملغی شد.

مقامات کارگری و کارفرمایی می گویند دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران هیچگونه تاثیری در حقوق و دستمزد فعلی آنها ندارد و تنها کارگرانی که در دو سال پایانی دوران قبل از بازنشستگی قرار دارند می توانند با پرداخت مبلغ بیشتر حق بیمه، از حقوق بیشتری در دوران بازنشستگی برخوردار شوند.

برای سایر گروه های کارگری و کارفرمایان، پرداخت حق بیمه از بن نقدی تنها یک هزینه اضافه است و تنها برای تامین اجتماع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بی سروصدای حق بیمه / جزییات نامه7گروه کارفرمایی به جهانگیری

افزایش بی سروصدای حق بیمه / جزییات نامه7گروه کارفرمایی به جهانگیری