مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 شهریور 1394 ساعت 19:512015-09-07سياسي

رییس انجمن جهانی اسب کاسپین: میراث نژادهای اسب ایران دنیا را غنی تر کرده است


میراث نژادهای اسب ایران دنیا را غنی تر کرده است.

- " از رشت، برندا دالتون عصر امروز در چهارمین همایش بین المللی اسب کاسپین و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین با قدردانی از برگزاری این همایش در ایران، گزارشی از کشف اسب کاسپین توسط خانم لوییز فیروز در 50 سال گذشته اظهار کرد: میراث نژادهای اسب ایران دنیای ما را غنی تر کرده است.

وی برگزاری کنفرانس مذکور را نقطه عطف دانست و تصریح کرد: اسب کاسپین یکی از نژادهای پایه گذار اسب های سواری کنونی در جهان است.

رییس انجمن جهانی اسب کاسپین، تداوم شکوفایی نژاد اسب کاسپین را از اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد و گفت: امیدواریم این کنفرانس مورد استفاده مدعوین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم راه های ترقی پرورش اسب کاسپین ارائه شود، خاطرنشان کرد: 2 هزار رأس اسب کاسپین ثبت نام شده بودند که بیشتر آنها مردند و مزارع زیادی این اسب را تولید می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، اسب کاسپین اسبچه خزر با قدمتی بیش از 6 هزار سال قبل از میلاد در ایران باستان و سواحل دریای خزر کشف شده است.

طبق شواهد موثق اجداد تمام اسب های شرقی، اسبچه خزر است و بازیابی این نژاد توسط خانم لوییز فیروز در سال 1966 انجام گرفت و سپس به پرورش و تولید آنها پرداخت و در سال 1971 انجمن جهانی اسب کاسپین در انگلیس تاسیس شد و پس از انتقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس انجمن جهانی اسب کاسپین: میراث نژادهای اسب ایران دنیا را غنی تر کرده است

رییس انجمن جهانی اسب کاسپین: میراث نژادهای اسب ایران دنیا را غنی تر کرده است