مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 شهریور 1394 ساعت 13:552015-09-14سياسي

کاهش مقالات ایرانی منتشر شده در کنفرانس های بین المللی


سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: هر چند کمیت تولید علم کشور در هیچ یک از سال ها کاهش نداشته است، اما آن بخش از این کمیت که مربوط به مقالات منتشر شده در کنفرانس های بین المللی است در طول زمان کاهش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)؛ محمدجواد دهقانی افزود: کمیت تولید علم بین المللی تنها یکی از شاخص های توسعه علمی کشور محسوب می شود که یکی از راه های سنجش آن پایگاه های استنادی بین المللی هستند.

وی گفت: اساسا یکی از مهمترین علل تاسیس پایگاه های استنادی (ISI) و اسکوپوس ایجاد نمایه ای از معتبرترین تولیدات علمی دنیا بوده است، از همین رو این پایگاه ها از میان نشریات بین المللی تنها بهترین ها را نمایه سازی می کنند که این دسته از نشریات را نشریات هسته می نامند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: نشریات هسته تعداد اندکی از نشریات در یک حوزه موضوعی هستند که بیشترین تعداد استنادها را دریافت کرده اند، استنادها یکی از شاخص های مرجعیت و کیفیت علمی در دنیای علم امروز هستند، بنابراین هدف اصلی تاسیس پایگاه های استنادی، سنجش کیفیت تولیدات علمی است و کمیت تولید علم تنها یک شاخص و بسیار کم اهمیت تر از شاخص استنادها یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مقالات ایرانی منتشر شده در کنفرانس های بین المللی

کاهش مقالات ایرانی منتشر شده در کنفرانس های بین المللی