مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مهر 1394 ساعت 13:512015-09-23ورزشي

بازی های محلی کودکان ترکمن در ایام عید قربان/تاب هایی که گناهان را می زداید


یکی از آداب و رسوم مردم مسلمان ترکمنستان در ایام عید قربان علاوه بر قربانی کردن و پختن شیرینی برگزاری بازی های محلی در این کشور است.

- " در ترکمنستان، در روزهای ایام عید قربان انجام بازی های محلی و تاب بازی در میان کودکان، نوجوانان و حتی جوانان از جمله آیین جالب و سنتی مردم این کشور است که همه ساله در سطح دولتی و مردمی نیز به صورت گسترده در نقاط مختلف ترکمنستان برگزار می ‏شود.

تاب بازی از گذشته های دور به عنوان یکی از بازی های مخصوص ایام عید قربان در بین اقوام ترکمن مرسوم بوده و آنان بر این باورند که با تاب خوردن گناهان افراد ریخته و به این ترتیب آنان از هرگونه آلودگی پاک و مبرا خواهند شد.

شهرداری هر شهر در کلیه شهرهای ترکمنستان از جمله در عشق‏ آباد تاب‏ های بلند به ارتفاع حدود 10 متر نصب کرده و این محل به شلوغترین محل در روزهای عید سعید قربان تبدیل می‏ شوند.

همانگونه که در کشورهای مختلف دنیا جشن عید قربان مستلزم برپایی سنت ها و آداب و رسوم خاصی است که در فرهنگ آن کشور ریشه دارد، در کشور ترکمنستان نیز به مناسبت این عید مراسم خاصی برپا می شود.

در ترکمنستان به عید قربان قربان بایرام می گویند، آنان نماز بایرام نامازی را در روز اول عید سعید قربان در کلیه مساجد ترکمنستان اقامه و سپس مسلمانان این کشور  گوسفند، بز، گوساله یا شت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های محلی کودکان ترکمن در ایام عید قربان/تاب هایی که گناهان را می زداید

بازی های محلی کودکان ترکمن در ایام عید قربان/تاب هایی که گناهان را می زداید