مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مهر 1394 ساعت 11:002015-09-26بين الملل

روسیه اوکراین را به تدابیر تلافی جویانه تهدید کرد


وزیر حمل و نقل روسیه اوکراین را به تدابیر تلافی جویانه در صورت ممنوع کردن حریم هوایی این کشور برای هواپیماهای دو شرکت روسی تهدید کرد.

ماکسیم سوکولوف اعلام کرد: امروز ما از طریق رسانه ها از قصد دولت آرسنی یاتسنیوک (نخست وزیر اوکراین) برای ممنوع کردن عبور هواپیماهای دو شرکت روسی ایروفلوت Aeroflot و ترانس ایرو Transaero از حریم هوایی اوکراین مطلع شدیم.

اگر این قصد در اسناد واقعی مقامات هوایی اوکراین که حریم هوایی این کشور را به روی شرکت های روسی می بندند، به صورت رسمی ثبت شده باشد، مقامات روسیه مجبور خواهند شد تدابیر متناسب را اتخاذ کنند .

وزیر حمل و نقل روسیه افزود: ما درک می کنیم که در واقع این کار خدمات هوایی بین دو کشور را متوقف خواهد کرد و این شهروندانی اوکراینی خواهند بود که از آن رنج خواهند برد اما می خواهم خاطر نشان کنم که در شرایط کنونی این اقدامات مقامات اوکراینی است که واکنش طرف روسی را به دنبال خواهد داشت .

با این حال، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد دولت اوکراین نمی تواند چنین تصمیمی بگیرد زیرا بر اساس قوانین بین المللی فقط مقامات هوایی هستند که صلاحیت چنین کاری را دارند.

وی چنین تصمیمی را دیوانگی توصیف کرد و گفت: قطعا تعطیل کردن پروازها بین روسیه و اوکراین یک دیوانگی دیگر خواهد بود اما با توجه به تجربه 20 ماه گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه اوکراین را به تدابیر تلافی جویانه تهدید کرد

روسیه اوکراین را به تدابیر تلافی جویانه تهدید کرد