مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مهر 1394 ساعت 10:262015-09-28اقتصادي

فاصله تعرفه تا قیمت تمام شده آب شرب شهری چقدر است؟


معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه هزینه تمام شده تامین آب شرب شهری به هزار تومان می رسد ، گفت : تعرفه آن حدود 300 تومان تعیین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اصغر قانع اظهار داشت: در محیط های روستایی هم هزینه تمام شده هر مترمکعب آب شرب بهداشتی 1200 تا 1300 تومان است در حالی که تعرفه آن به یکصد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع آب در کشور واقعیتی آشکار است، گفت: باید همه تلاش کنند که آب به عنوان کالای اقتصادی و ارزشمند در فرآیند بهینه و اقتصادی تامین و توزیع شود تا در کنار کارهای فرهنگی انگیزه های خوبی برای بهبود و اصلاح الگوی مصرف آب ایجاد کنیم.

قانع با بیان اینکه استاندارد جهانی هدررفت آب در شبکه آبرسانی حدود 10 درصد است، افزود: در کشور ما انشعاب های غیرمجاز باعث شده است این میزان تا 25 درصد هم گزارش شود که امیدواریم با هوشمندسازی شبکه توزیع آب و حداقل سازی هدررفت آن در شبکه آبرسانی و همچنین حذف یا تبدیل انشعاب های غیرمجاز بتوانیم این نسبت 25 درصدی را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

وی گفت: بخشی از هدررفت آب در شبکه آبرسانی به شرایط محیطی شبکه و همچنین وضعیت مخازن و خطوط انتقال مربوط است که هدررفت واقعی گفته می شود و بخشی هم مربوط به انشعاب های غیرمجاز است که هدررفت ظاهری می گویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله تعرفه تا قیمت تمام شده آب شرب شهری چقدر است؟

فاصله تعرفه تا قیمت تمام شده آب شرب شهری چقدر است؟