مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مهر 1394 ساعت 00:012015-09-28اقتصادي

129 هزار کودک یزدی تحت پوشش غربالگری ناشنوایی قرار گرفتند


مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به ضرورت بررسی های ژنتیکی برای معلولان ناشنوا در استان یزد گفت: 129 هزار کودک یزدی تحت پوشش غربالگری ناشنوایی قرار گرفتند.

- "، با بیان اینکه 8 مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز جهانی ناشنوایان نام گذاری شده است، اظهار داشت: گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، به منظور رسیدگی و توجه بیشتر به این قشر نیازمند است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 7 هزار معلول با معلولیت های مختلف در این سازمان گفت: بیش از 15 درصد از معلولان استان یزد، جزو افراد ناشنوا هستند.

عفتی کاشت حلزون، ارائه خدمات حلزون، ارائه سمعک، تعمیر قطعات سمعک، تأمین هزینه های خاص و ارائه خدمات اشتغال را از جمله خدمات سازمان بهزیستی یزد به معلولان تحت پوشش خود در استان دانست و بیان کرد: رویکرد مهم در حوزه رسیدگی به بیماران ناشنوا در استان یزد، پیشگیری ازافزایش این معلولیت است.

وی با اشاره به ضرورت ارزیابی و بررسی ژنتیکی در حوزه ناشنوایی به منظور جلوگیری از توسعه و افزایش این بیماری در جامعه افزود: تکرار ناشنوایی در خانواده، به منظور وجود مشکل ژنتیکی در اعضای مختلف خانواده است.

وی بررسی های ژنتیکی را در هر نوبت بارداری ضروری دانست و عنوان کرد: ازدواج دو ناشنوا در صورتی که دلیل ناشنوایی آن ها با یکدیگر متفاوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

129 هزار کودک یزدی تحت پوشش غربالگری ناشنوایی قرار گرفتند

129 هزار کودک یزدی تحت پوشش غربالگری ناشنوایی قرار گرفتند