مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مهر 1394 ساعت 12:112015-10-07بين الملل

ابراز نگرانی روسیه و تاجیکستان از سرایت ناامنی های افغانستان به کشورهای منطقه


روسای جمهور روسیه و تاجیکستان ضمن دیدار با یکدیگر در منطقه «سوچی» سواحل دریای سیاه وضعیت امنیتی موجود در افغانستان را برای منطقه نگران کننده اعلام کردند.

- روسای جمهور روسیه و تاجیکستان ضمن دیدار با یکدیگر در منطقه سوچی سواحل دریای سیاه وضعیت امنیتی موجود در افغانستان را برای منطقه نگران کننده اعلام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم"، امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در دیدار با ولادیمیر پولیتن همتای روسی خود اعلام کرد: اوضاع امنیتی در افغانستان روز به روز در حال وخامت است.

وی در این دیدار که در منطقه سوچی سواحل دریای سیاه انجام شد گفت: در حال حاضر تاجیکستان در مورد وضعیت مرزهای مشترک خود با افغانستان در نگرانی بسر می برد.

رحمان افزود: هم اکنون جنگ و درگیری میان نیروهای نظامی و امنیتی افغان با مخالفان مسلح و تروریست ‎ها در 60 درصد مناطق مرزی مشترک افغانستان و پاکستان ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این باره اذعان داشت: باید مذاکرات پیرامون روابط دوجانبه دوشنبه - مسکو و نگرانی های موجود در منطقه آغاز شود.

این سخنان در حالی از سوی روسای جمهور تاجیکستان و روسیه مطرح می شود که سه گذرگاه مرزی میان افغانستان و تاجیکستان که پس از حمله طالبان به ولایت قندوز در شمال این کشور باردیگر بازگش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی روسیه و تاجیکستان از سرایت ناامنی های افغانستان به کشورهای منطقه

ابراز نگرانی روسیه و تاجیکستان از سرایت ناامنی های افغانستان به کشورهای منطقه