مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مهر 1394 ساعت 12:152015-10-08فرهنگي

تبریز شهر موزه ها


تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی را می توان شهر موزه های ایران دانست؛ شهری که به تنهایی 14 موزه متنوع دارد.

تبریز با داشتن پنج بار تجربه پایتخت بودن در سلسله های مختلف، آثار و بناهای تاریخی و موزه های غنی فراوانی دارد که هرکدام گوشه ای از تاریخ این بخش از سرزمین ایران را به نمایش گذاشته اند.

کهن شهر تبریز تا دهه گذشته موزه های محدودی در خود جای داده بود؛ اما به لطف وجود مجموعه داران علاقه مند و منحصربه فرد، آثار قدیمی بسیاری جمع آوری و برای راه اندازی موزه های جدید اهدا شده است.

جالب آنکه برخلاف فرهنگ رایج میان کلکسیونرهای نقاط دیگر جهان، مجموعه داران تبریزی نگاهی معنوی به آثار جمع آوری شده دارند و اغلب، آثار جمع آوری شده را برای ایجاد موزه های عمومی و تخصصی به طور رایگان در اختیار نهادهایی مانند میراث فرهنگی یا شهرداری قرار می دهند و حاصل آن راه اندازی موزه هایی است که به طور مختصر به تشریح آنها می پردازیم: موزه آذربایجان تاریخچه ایجاد موزه شهر تبریز با عنوان موزه آذربایجان ، به حدود 57 سال قبل بازمی گردد و این موزه یکی از مهم ترین و قدیمی ترین موزه های کشور محسوب می شود.

ساختمان این موزه که در مرکز شهر تبریز قرار دارد، براساس نقشه تنظیمی آندره گدار ، باستان شناس و معمار معروف فرانسوی، ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز شهر موزه ها

تبریز شهر موزه ها