مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مهر 1394 ساعت 13:262015-10-21سياسي

نقش بازیگران خارجی در جریانات اسلامی داخلی قزاقستان


تحلیلگر قزاق ضمن بررسی فرآیندهای جاری اسلامی در قزاقستان، در مورد روند تحمیل جهان بینی های خاص به جامعه این کشور که هویت قومی، فرهنگی و ارزش های آن را تحت تأثیر قرار می دهد، - " در بیشکک، آصیل بیک ایزبایراف کارشناس حوزه دینی در قزاقستان با انتشار یادداشتی در سایت ایمس.

ینو.

کز "، به معرفی بازیگران خارجی در جریانات اسلامی داخلی قزاقستان، رهبران اصلی این جریانات و حوزه های تأثیرگذاری آنها پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: در شرایط معاصر پیشرفت اوضاع مذهبی خارج از چارچوب منافع دینی بوده و امروزه ما شاهد حاد تر شدن اوضاع و شدیدتر شدن رقابت و درگیری ها هستیم.

در حال حاضر روند تحمیل جهان بینی های خاص به جامعه که هویت قومی، فرهنگی و ارزش های آن را تحت تأثیر قرار می دهد، در حال پیاده سازی است و بازیگران مختلف که در سازمان ها و جنبش های دینی گوناگون فعالیت دارند، درگیر این جریان در قزاقستان هستند ضمن آنکه این بازیگران به اهداف مراکز خارجی پایبند می باشند.

انجمن اخوان المسلمین که اسلام شناس معروف جیل کپل آنها را به عنوان ماتریس اسلام گرایی معاصر نامید، در آغاز شکل گیری خود مخالف ملی گرایان بود که برای رفتن انگلیسی ها و داشتن قانون اساسی سکولار مبارزه می کردند (شعار اخوان المسلمین – قرآن– قانون اساسی ماست بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بازیگران خارجی در جریانات اسلامی داخلی قزاقستان

نقش بازیگران خارجی در جریانات اسلامی داخلی قزاقستان