مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آبان 1394 ساعت 04:002015-10-23پزشكي

اهمیت آزمایش های ژنتیک قبل از بارداری


بروز اکثر بیماری ها در افراد دارای زمینه ژنتیکی است.

- مسعود گرشاسبی، رییس انجمن ژنتیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت آزمایش ژنتیک گفت: عامل ژنتیک در بروز اکثر بیماری ها موثر است و در برخی بیماری ها به طور 100درصد این عامل مداخله دارد.

وی در ادامه افزود: از این رو به افراد توصیه می شود در صورت وجود این نوع از بیماری ها در خانواده و اقوام حتما به مشاوره ژنتیک مراجعه شود تا در صورت لزوم با انجام آزمایش های ژنتیک از بروز این گونه بیماری ها پیشگیری شود.

دکتر گرشاسبی با تاکید بر اهمیت این آزمایش ها گفت: با توجه به اینکه دسته کمی از بیماری ها بی ارتباط با ژنتیک هستند می توان به اهمیت آزمایش های ژنتیک پی برد.

این پزشک با اظهار تأسف از عدم توجه افراد به این موضوع گفت: با وجود اطلاع رسانی های انجام شده اکثر افراد به این موضوع اهمیت نمی دهند و حتی در موارد ازدواج فامیلی نیز اکثرا بدون مراجعه به مشاوره ژنتیک اقدام به ازدواج نموده و متأسفانه در نقاطی مانند روستاها که افراد از اطلاعات کمتری در این زمینه برخوردارند با وجود تولد نوزادی با مشکل بیماری ژنتیک اقدام به تولد نوزاد دوم و سوم می کنند به امید اینکه شاید بالاخره دارای یک فرزند سالم شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت آزمایش های ژنتیک قبل از بارداری

اهمیت آزمایش های ژنتیک قبل از بارداری