مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آبان 1394 ساعت 14:552015-10-23پزشكي

مضرات شستشوی زیاد بدن با صابون


استفاده از صابون به منظور پاک کردن میکروب ها از سطح بدن استفاده می شود ولی استفاده ی بی رویه از آن می تواند سیستم ایمنی پوست را مختل کند.

دکتر شریعتمداری متخصص پوست در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مضرات شستشوی زیاد بدن با صابون گفت: صابون های آنتی باکتریال اغلب دارای مواد شیمیایی خشک هستند که آلودگی و کثیفی را از سطح پوست می یرد و می تواند مانع شود که بدن باکتری های مفید را تشخیص دهد.

وی در ادامه گفت: از بین بردن مکرر باکتری های مفید پوست ممکن است به سیستم ایمنی آسیب وارد کند و حتی ممکن است تعدادی ویروس های عادی پیدا کنند و به ویروس های مقاوم تری تبدیل شوند که از بین بردن این نوع سخت تر است.

وی افزود: بهتر است هر فرد از صابون و شامپوی مناسب پوست خودش استفاده کند.

بطور مثال به هیچ عنوان از شامپوی بزرگسالان برای بدن کودکان استفاده نشود چراکه قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و باعث از بین رفتن چربی پوست کودکان می شود و پوست کودکان تا زمان رسیدن به سن بلوغ به اندازه کافی چرب نیست در نتیجه منجر به خشکی پوستشان می گردد.

وی خاطرنشان کرد: حتی الامکان از صابون برای استفاده روزانه ی بدن استفاده نکنید و چنانچه پوست خشکی دارید می توانید با استفاده از صابون اسیدی یک روز در میان شستشو دهید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مضرات شستشوی زیاد بدن با صابون

مضرات شستشوی زیاد بدن با صابون