مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آبان 1394 ساعت 18:012015-10-23اجتماعي

مازنی های در رثای سالار شهیدان گریستند


مردم استان علوی تبار مازندران امروز در تاسوعای حسینی، غرق در ماتم و اندون بوده و در رثای سالار شهیدان و دلدادگان عالم اشک ماتم ریخته و گریستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، مازندران علوی تبار که مرکز حکومت شیعی بوده، سبقه ای بسیار طولانی در برپایی مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت داشته و مردمان این خطه، امروز در رثای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

حضور دستجات عزاداری در شهرها و روستاهای مازندران، برپایی هیئت های عزاداری، اطعام دهی و مداحی مادحین در رثای سالار شهیدان بسیار در مساجد و نقاط مختلف استان شور و حرارتی وصف ناشدنی داشته است.

مردم مازندران علوی تبار در شب و روز تاسوعای حسینی با حضور در تکایا و حسینه ها، بار دیگر عشق و ارادات خود را به یاران باوفای سالار شهیدان ابراز داشته و به عشق علی اکبر و علی اصغر دردانه اباعبدالله(س) به سر و سینه ها زده و تا صبح به عزاداری پرداختند.

در شب عاشورای حسینی نیز مازندران علوی تبار خود را برای عزاداری سالار شهیدان آماده می کند و دستجات عزاداری امشب پس از اطعام دهی در همه مساجد و تکایای استان، در شهرها و روستاهای استان برپا می شود.

ذبح کردن گوسفند در زیر علم ابوالفضل العباس (ع) و توزیع گوشت آن بین نیازمندان از دیگر سنت دیرینه مردمان این خطه بوده که تداوم بخش عشق دلدادگان سالار شهیدان در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازنی های در رثای سالار شهیدان گریستند

مازنی های در رثای سالار شهیدان گریستند