مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 آبان 1394 ساعت 00:012015-10-23پزشكي

فارس گزارش می دهد دوراهی ازدواج فامیلی / تأثیر ژنتیک بر ازدواج جوانان قزوینی


مشاوره ژنتیک مهمترین راهکار برای داشتن زندگی سالم است و علم ژنتیک فرصت بارداری و داشتن فرزند سالم را برای خانواده فراهم می کند.

- " از قزوین، مشاوره ژنتیک شاخه ای از ژنتیک پزشکی است که به بررسی احتمال بروز بیماری های ژنتیکی افراد جامعه می پردازد و شامل مراحل مختلفی از جمله مشاوره ژنتیک قبل ازدواج و قبل از بارداری است.

این مشاوره به خانواده هایی که دارای فرزندی مبتلا به بیماری ژنتیکی بوده و نگران ابتلای فرزند خود به بیماری ژنتیکی هستند و یا یکی از والدین به یک بیماری ژنتیک یا یک بیماری سیستمیک مبتلا است مشاوره ژنتیک برای آگاهی و داشتن زندگی سالم به آنان ارایه می شود.

مشاوره ژنتیک به زوجینی که مبتلا به سقط مکرر یا ناباروری هستند نیز توصیه می شود قبل از اقدام به بارداری بعدی به متخصص ژنتیک مراجعه کنند.

سلامت جامعه در گرو خانواده سالم فریده یوسفی پور پزشک مشاور ژنتیک در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اهمیت و اهداف مشاوره ژنتیک در جامعه اظهار کرد: مشاوره ژنتیک ارتباط دو طرفه بین مشاور و مراجع کننده است که هدف آن تشخیص بیماری های ژنتیک و توضیح و راهنمایی برای انتخاب بهترین راه است که به جزء شخص مشاوره شده بر سلامت سایر افراد خانواده و نسل های آینده نیز تأثیر می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد دوراهی ازدواج فامیلی / تأثیر ژنتیک بر ازدواج جوانان قزوینی

فارس گزارش می دهد دوراهی ازدواج فامیلی / تأثیر ژنتیک بر ازدواج جوانان قزوینی