مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آبان 1394 ساعت 13:412015-10-25فرهنگي

اجرای طرح مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در استان گلستان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای اجرای طرح مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در استان گلستان، - بناهای تاریخی و قدیمی ارزشمند بافت قدیم گرگان مرمت و بازسازی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از، حمید عمرانی رکاوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بناهای تاریخی و قدیمی شهرستان گرگان از بناهای با ارزش استان گلستان است که با برنامه ریزی های انجام شده نسبت به زنده سازی و احیای این بناها اقدام شده است.

وی به بناهای تاریخی مدرسه عمادیه، کاخ آقا محمد خان قاجار و خانه های تاریخی در بافت قدیم گرگان از جمله خانه باقری ها اشاره داشت و افزود: امسال از جمله اقدامات مرمتی انجام شده در مدرسه عمادیه گرگان که بنایی متعلق به دوره صفویه است و سبک معماری دوره قاجار در آن بکار رفته، می توان به زیرسازی و کف سازی با آجر بندکشی در حیاط خلوت جنوبی بنا، اجرای اندود کاهگل بر روی بدنه های دیوار حیاط جنوبی، اجرای یک چشمه سرویس بهداشتی در حیاط جنوبی و تجهیز آن اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: خاک برداری و زیرسازی حیاط خلوت شمال غربی، مرمت و سفال گردانی حجره های شمال غربی، ساماندهی سفال پوش حجره جنوب غربی، اجرای دریچه های مرکب از بتن و سنگ فرش بر ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در استان گلستان

اجرای طرح مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در استان گلستان