درسی که باید از تراژدی یاهو گرفتهمه کسانی که در اولین روزهای اینترنت در ایران پا به پای رایانه ها بوده اند یاهو را به عنوان یکی از اصلی ترین و اصیل ترین ابزارهای کار خود در آن روزها به خاطر می آورند. - پلتفرمی که بسیاری از کاربران در سراسر دنیا اینترنت را با آن شناخته اند اما این روزها حال خوشی ندارد و به تدریج گویا یک تراژدی غم انگیز در انتظار آن است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک هفته گذشته پورتال رسمی یاهو در اینترنت اعلام کرد که قراردادی تجاری در راستای تبلیغاتی اینترنتی بر روی موتور جستجو را با شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت به امضا رسانده است. همچنین اعلام شد که درآمد فصل گذشته یاهو بسیار پایین تر از آن چیزی است که پیش از این در تحلیل ها به آن اشاره شده بود که خود این امر سوالات بسیاری را در مورد مدیریت ماریسا مایر مدیر عامل فعلی یاهو بر می انگیزد: دو دهه قبل یاهو به عنوان پیشرو ترین پلتفرم در عرصه اینترنت و موتور جستجو در مقامی قرار داشت که میتوانست یک شبه گوگل تازه پا را خریداری کند. اما بعد از یک سقوط مداوم در یک دهه بعدی، در سال 2008 یاهو به جایی رسیده بود که مایکروسافت با 45 میلیارد دلار پیشنهاد خرید آن را داد. در حال حاضر وضعیت از این هم بدتر است و ارزش یاهو به کمی بیش از 29 میلیارد دلار میرسد و نکته جالب این است که این ارزش به هیچ وجه ناشی از تجارت اصلی یاهو – که البته برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |