مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آبان 1394 ساعت 11:112015-10-26دانش

طراحی سامانه عیب یاب با قابلیت تشخیص جزیی ترین خرابی سیستم های مکانیکی


پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف به روشی دست پیدا کردند که امکان طراحی سامانه های عیب یاب با قابلیت تشخیص جزیی ترین خطاها در سیستم های بسیار حساس را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،" عیب یابی و تشخیص به هنگام خطاها در سیستم های مکانیکی، یکی از موضوعات مهمی است که نقش اساسی در ایمنی سیستم های گران قیمت با حساسیت بالا پیدا می کند.

سیستم های مختلف هواپیماها، پالایشگاه ها و کشتی ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند و بروز خرابی در آنها ممکن است خسارات هنگفتی بر جای بگذارد به همین دلیل سامانه های بسیاری طراحی شده اند تا بروز عیب و خطا در سیستم را در حداقل زمان ممکنه تشخیص داده و هشدارهای لازم را به کاربران بدهند.

تشخیص خطا با تحلیل سیگنال های دریافت شده توسط تعداد محدودی حسگر انجام می شود که این حسگرها بسته به محل به کارگیری، می توانند جریان های الکتریکی، ارتعاشات، نیروهای مکانیکی و غیره را ثبت کنند.

زمانی که حسگرها سیگنال های غیر عادی را ثبت کنند، این امر توسط سامانه عیب یاب تشخیص داده شده و زنگ خطر به صدا درآمده یا علایم هشدار دهنده به کاربر فرستاده می شود.

این شبیه کاری است که دزدگیرهای خودرو انجام می دهند و دقیقا به همان صورت که دزدگیرها گاهی به دلیل یک ضربه کوچک یا صدای رعد و برق به اشتباه سر و صد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سامانه عیب یاب با قابلیت تشخیص جزیی ترین خرابی سیستم های مکانیکی

طراحی سامانه عیب یاب با قابلیت تشخیص جزیی ترین خرابی سیستم های مکانیکی