مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آبان 1394 ساعت 12:352015-10-26دانش

تشخیص جزیی ترین خرابی سیستم های مکانیکی با روشی جدید


تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی 1111 1394/08/04 پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف به روشی دست پیدا کردند که امکان طراحی سامانه های عیب یاب با قابلیت تشخیص جزیی ترین خطاها در سیستم های بسیار حساس را فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگر پروژه تشخیص خطا در سیستم های مکانیکی با رویکرد هندسی غیرخطی گفت: روش هایی که تاکنون برای تشخیص خطا در سیستم های مکانیکی پیشنهاد شده است نتوانسته اند اثر دو عامل نیروهای وارده از طرف محیط و عدم قطعیت در مدل سیستم را به طور کامل حذف کنند و در نتیجه در اعلام وقوع خرابی در سیستم محافظه کاری دارند، این محافظه کاری باعث تاخیر در تشخیص خطا و در پاره ای از اوقات باعث عدم تشخیص خطا می شود.

علی مشرقی افزود: روش جدید به صورتی هوشمندانه خطای واقعی را از نویزها تفکیک می کند بدین ترتیب تمامی اغتشاشات تحلیل می شود و از هیچ سیگنالی صرف نظر نمی شود.

وی گفت: این سیستم خرابی را به طور کاملا مستقل از عامل های مزاحم تشخیص می دهد، امکان تعیین مکان خطا و تشخیص خطاهای همزمان از دیگر ویژگی های این روش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص جزیی ترین خرابی سیستم های مکانیکی با روشی جدید

تشخیص جزیی ترین خرابی سیستم های مکانیکی با روشی جدید