مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آبان 1394 ساعت 13:402015-10-27اقتصادي

افزایش یارانه اوتیسمی ها به سه میلیون و 600 هزار ریال


معاون امور توان بخشی بهزیستی استان زنجان از افزایش یارانه کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم به سه میلیون و 600 هزار ریال خبر داد.

- فرهاد میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی زنجان، اظهار کرد: تا سال 92 خدمات ارائه شده به کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم در کشور بسیار پراکنده بود و به چند مرکز شبانه روزی نگهداری معطوف می شد.

اما از سال 93 حوزه ی توانبخشی سازمان بهزیستی تصمیم گرفت آموزش های پیچیده و تخصصی مختص این کودکان را در مراکز استان ها و به صورت مراکز روزانه توانبخشی متمرکز کند.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مرکز توانبخشی کودکان اوتیسمی در زنجان هم راستا با سراسر کشور ماهیانه سه میلیون ریال به ازای هر کودک یارانه دریافت می کرد که این مبلغ، یازدهم مهرماه امسال و در پی مصوبه هیئت دولت به 3 میلیون و 600 هزار ریال افزایش یافت.

وی با تأکید بر این که هیچ کودکی در صورت ابتلا به اوتیسم برای دریافت خدمات ویژه از بهزیستی مستثنی نیست، افزود: این کودکان به آموزش های خاصی نیاز دارند و مربیان مراکز نیز دوره های ویژه ای برای ارائه ی آموزش ها یی از این دست گذرانده اند، در واقع اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی - کلامی غیرطبیعی مشخص می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش یارانه اوتیسمی ها به سه میلیون و 600 هزار ریال

افزایش یارانه اوتیسمی ها به سه میلیون و 600 هزار ریال