درسی که باید از تراژدی یاهو گرفتهفته گذشته پورتال رسمی یاهو در اینترنت اعلام کرد، قراردادی تجاری در راستای تبلیغاتی اینترنتی بر روی موتور جستجو را با شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت به امضا رسانده است. - همچنین اعلام شد که درآمد فصل گذشته یاهو بسیار پایین تر از آن چیزی است که پیش از این در تحلیل ها به آن اشاره شده بود که خود این امر، پرسش های بسیاری را در مورد مدیریت ماریسا مایر مدیر عامل فعلی یاهو برمی انگیزد. دو دهه قبل، یاهو پیشروترین پلتفرم در عرصه اینترنت و موتور جستجو در مقامی قرار داشت که می توانست یک شبه گوگل تازه پا را خریداری کند؛ اما بعد از یک سقوط مداوم در یک دهه بعدی، در سال 2008 یاهو به جایی رسیده بود که مایکروسافت با 45 میلیارد دلار پیشنهاد خرید آن را داد. در حال حاضر وضعیت از این هم بدتر است و ارزش یاهو به کمی بیش از 29 میلیارد دلار می رسد و نکته جالب اینکه این ارزش به هیچ وجه ناشی از تجارت اصلی یاهو ـ که البته در آن به شدت سقوط کرده است ـ نیست. 5. 5 میلیارد ارزش نقدی به علاوه 22. 6 میلیارد ناشی از سهام Alibaba در چین و حساب های Yahoo Japan به ارزش 2. 3 میلیارد دلار مجموع دارایی های یاهو را تشکیل میدهند. یاهو این روزها بیش از همه به خاطر هویت و شخصیت مدیر عامل چالشی فعلی خود یا به خاطر ابداعات عجیب و غریب و اغلب سر هم بندی شده – همچون روشی جدید برای ورود به حساب کاربری ای برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |