مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آبان 1394 ساعت 04:162015-10-31سياسي

مهدویت و جنگ تمدن ها - بخش سوم و پایانی گفتمان ناسیونالیستی و جهانی


افول نسبی غرب و غیرجهانی بودن تمدن غرب، مجالی برای ماجراجویی و چالش گری غرب با تمدن های دیگر باقی نمی گذارد.

-   6.

خوی استکباری و منش انسانی خودپسندی و برتری جویی، حاصل گفتمان تحقیر غیرغربی و سلطه ای است که تمدن جدید غرب از زمانی پیشه کرده است که فرانسیس بیکن بر قدرت به عنوان هدف نهایی علم انگشت نهاد.

چنین روحیه ای است که در سیمای نظریه جنگ تمدن ها تجلی یافته است.

این بار به سراغ برنارد لوییس، دیگر نظریه پرداز برجسته معاصر امریکایی می رویم تا داستان "برخورد فرهنگ ها"ی او را بشنویم: 6-1.

او داستانش را چنین آغاز می کند: تساهل مسیحی، در واقع با تحقق کامل فتح دوباره سرزمین ها خاتمه پذیرفت.

این تغییر و تحول وقتی خود را به خوبی نشان داد که فتح غرناطه نه از راه جنگ، بلکه از راه مذاکرات انجام گرفت و منجر به کاپیتولاسیون گردید.

در سال 1498 با ورود اسقف اعظم نام دار شهر تولد و.

در خط مشی سیاسی تحولی به وجود آمد و مسلمانان تحت فشار روزافزون، ناگزیر شدند یا به مسیحیت روی آورند یا اسپانیا را ترک کنند.

در پی این سرکوب، تعداد کثیری از مسلمانان یا به مسیحیت گرویدند یا اسپانیا را ترک گفتند.

در فوریه 1502 بقیه مسلمانان مقیم پادشاهی کاستیل ـ که تا آن زمان شامل غرناطه هم می شد ـ در برابر همان انتخابی قرار گرفتند که یهودیان ده سال قبل با آن روبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدویت و جنگ تمدن ها - بخش سوم و پایانی گفتمان ناسیونالیستی و جهانی

مهدویت و جنگ تمدن ها - بخش سوم و پایانی گفتمان ناسیونالیستی و جهانی