مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آبان 1394 ساعت 11:352015-11-03اجتماعي

ادامه روند شناسایی دانش آموزان برتر تا 3سال آینده


رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به ادامه یافتن پایلوت طرح شهاب در کشور در مقیاس بزرگتر گفت: فعلا در طول سه سال آینده فقط استعدادهای برتر "شناسایی" می شوند لذا "هدایت" موکول به دوره متوسطه می شود که بسته های آموزشی خاص خود را دارد.

- حسین شجاعی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سیاست جداسازی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر و دانش آموزان عادی و ادامه تحصیل در مدارس خاص اظهار کرد: اگر کشور کم جمعیتی بودیم می توانستیم پس از شناسایی دانش آموزان مستعد در کلیه مدارس، مشاوران و مدرسان قوی را بکاربگیریم و آنها را در مسیر صحیح هدایت کنیم.

وی افزود: اما به علت آنکه کشور پرجمعیتی هستیم و در حال حاضر 13 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند، هدایت استعدادهای برتر در قالب تلفیق و در مدارس عادی مشکل است و به همین خاطر ناگزیر هستیم دانش آموزان دارای استعدادهای برتر را جداسازی و تفکیک کنیم.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه سعی می کنیم در کنار سیاست جداسازی، از شیوه تلفیق هم استفاده کنیم گفت: در همین راستا طرح شهاب طراحی و پایلوت آن برای پایه چهارم انجام شد، البته یک منطقه در هر استان مجری پایلوت بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه روند شناسایی دانش آموزان برتر تا 3سال آینده

ادامه روند شناسایی دانش آموزان برتر تا 3سال آینده